VodafoneZiggo boekte over het eerste kwartaal van 2021 een solide omzetgroei van 2 procent en een stijging van het operationele bedrijfsresultaat (EBITDA) van 3 procent. Dat meldt het bedrijf op de eigen website. Zowel in de consumenten- als in de zakelijke markt laat het bedrijf naar eigen zeggen sterke financiële en commerciële resultaten zien.
VodafoneZiggo verkocht dit kwartaal 61.000 nieuwe mobiele postpaid simkaarten. In het zakelijke segment is er een omzetgroei van 11 procent behaald aan de vaste kant, mede door een toenemende vraag naar oplossingen die VodafoneZiggo biedt voor slim en hybride werken.
Prognose voor 2021 herbevestigd
“In het eerste kwartaal zijn we blijven investeren in de Nederlandse Gigabit Society en leveren we essentiële connectiviteit en -entertainment via ons GigaNet. Onze klanten zijn geüpgraded naar hogere internetsnelheden en we hebben SmartWiFi-aanbiedingen gelanceerd om de ervaring in huis te verbeteren”, zegt CFO Ritchy Drost van VodafoneZiggo. “Het oude analoge tv-signaal is uitgeschakeld en we liggen op schema om in 2022 aan alle klanten 1 Gigabit downloadsnelheden aan te bieden. Het aantal vast-mobiel geconvergeerde klanten is verder gestegen. Ook realiseerden we sterke resultaten bij Ziggo Zakelijk, wat onze totale omzet en het operationele bedrijfsresultaat ondersteunde, ondanks een negatieve impact van de pandemie. Dit maakt dat we onze prognose voor 2021 kunnen herbevestigen.”
Bron: VodafoneZiggo